Handelsbetingelser

Handelsbetingelser.

Generelle oplysninger

Navn: Sneakers & Coffee
Organisationsform: IVS
CVR. nr.: 37200751
Adresse: Jægersborggade 30,2200 København N
E-mail adresse: info@sneakersandcoffee.dk
Telefonnummer: 42 57 67 89
Etableringsår: 2015

Betaling
Sneakers & Coffee modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK og incl. moms.
Sneakers & Coffee bruger en godkendt betalingsserver.

Levering
Sneakers & Coffee bruger GLS Pakkeshop. Levering indenfor Danmark koster 50 DKK.
Ved køb over 1000 DKK er der fri fragt ved levering indenfor Danmark.
Du kan desuden vælge at hente din pakke hos os, gratis i vores åbningstider på Jægersborggade 30.
Åbningstider:
Mandag 14-18
Tirsdag – fredag 11-18
Lørdag 11-16

International orders (inside EU).
We ship with GLS on all international orders inside EU.
Freight cost DKK 100 DKK.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du; 

  1. a) har modtaget din vare
  2. b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives på mail: info@sneakersandcoffee.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den med retur. (standardfortrydelsesformular)

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Manglende original emballage udgør en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, skal varen returneres i original emballage. Eksempel herpå er sneakers, hvor kassen er beskadiget

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage - vi godtager derfor ikke returneringer af sneakers, hvor selve skoæsken er blevet brugt til fragt. Sneakers og deres tilhørende æske skal altid pakkes forsvarligt i en kasse, så vi kan sælge dem igen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten.
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Du skal dog afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Sneakers & Coffee
Jægersborggade 30, 2200 København N
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos Sneakers & Coffee har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og eller fabrikation. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger, dog max 50kr.

Varen sendes til:
Sneakers & Coffee
Jægersborggade 30
2200 København N

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Sneakers & Coffee og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren for Sneakers & Coffee har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Sneakers & Coffee videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Sneakers & Coffee har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes via e-mail til info@sneakersandcoffee.dk.  

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Sneakers & Coffee.. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Standardfortrydelsesformular
Sneakers & Coffee ,
Jægersborggade 30,
2200 København N
info@sneakersandcoffee.dk